Trening.



Mobilitet

Menneskekroppen er skapt for å være i bevegelse. Vi skal kunne ha bevegelsesfrihet og kunne bruke kroppen til å skape komplekse bevegelser.  Mobilitet og kroppsbeherskelse leder til bevegelsesfrihet. Dette har en generell skadeforebyggende virkning og gjør deg i stand til å tåle fysiske utfordringer i hverdagen, samt gjøre det bedre på trening og i konkurranser.



Styrketrening

Vi bruker fundamentale, enkle bevegelser når vi lager programmer, og fokuserer på at treningen gir resultat også utenfor gymmet. Hos Statera får du personlig trening og veiledning. Noen ønsker å kunne bære matvarene fra butikken og andre ønsker å sette nye rekorder i markløft. Treningen legger vi opp til deg og ditt ønske.



Løpsanalyse

Løpsanalyse passer for folk med løpsrelaterte plager, folk som ønsker å endre løpsteknikken sin og folk som ønsker tilbakemelding på hvordan de løper. En løpsanalyse kan hjelpe til med å bevisstgjøre hva som belastes mest under løp, samt gi informasjon vedrørende løperens løpsøkonomi.



Prestasjon

For de som ønsker økt prestasjon mot konkurranse tilbyr vi slik oppfølging. Vi gjør en kravanalyse og setter opp en plan tilpasset kravene fra idretten og utøveren.
Den idrettsspesifikke delen gjør utøveren selv med sin trener, mens vi fokuserer på de små delen som mangler i treningen. Det kan være mobilitet, stabilitet eller styrke.
Uavhengig om du er toppidrettsutøver eller ønsker å prestere på det lokale sykkelrittet, så finner vi en løsning som passer for deg.

Trening og bevegelse.

If you train muscles you will forget movement, but if you train movement you will never forget muscles.

Vårt mål er å hjelpe deg å bygge et grunnlag for langsiktig, bærekraftig og god helse. Målrettet arbeid over tid skaper resultater. Vi er med deg på denne veien uansett alder og fysiske forutsettinger.

Ved hjelp av Ole Morten har jeg fått mer fremgang på to måneder enn hele tiden jeg har trent før samarbeidet. Han satte opp kostholds- og treningsplan tilpasset meg og målet mitt om å bli sterkere og øke i muskelmasse.

Ann Kristin 20, Statera kunde

Jag har under några månaders tid anlitat Einar som personlig tränare med syftet att dels komma till rätta med idrottsskador men även för att förbättra mina fysiska prestationer.
Den hjälp jag fick och den nytta jag hade av tjänsten överträffade alla mina förväntningar!

Mari Nilsson, Statera kunde

Exercise is medicine!

Fysisk aktivitet som behandling.

I Norge oppnår kun 30 prosent av alle voksne Helsedirektoratets anbefalinger om 30 minutter fysisk aktivitet hver dag. Av de fysisk inaktive sier 76 prosent at de ønsker å komme i gang med regelmessig fysisk aktivitet. Er du en del av denne statistikken? Statera Idrettsklinikk hjelper deg i gang med treningen.

1000
Clients Trained
100
Support